23 Aralık 2014 Salı

Hobbit Yolculuğunun Ardından

Ha geldi çıkacak derken kendimi sinemada serinin son filmini izlerken bulmak hem heyecan verici hemde hüzünlüydü.
Öncellikle ekisikleri ve artıları ilke birlikte 13 yıldırı yüzüklerin efendisi dahil bizi çok güzel diyarlara ve duygulara götürdüler bazen çok konuşanlara madem siz yapaydınız diyesim geliyor. Eleştirinin de mantıklı olanı  makbul bence...

Kafamda filmin bazı noktaları var onları paylaşacağım.

Dizideki en onurlu ve karakterli adam kesinlikle Bard diye düşünüyorum 2.filmde karşımıza çıkmış ve ejderhayı öldüren kahraman olarak güzel işler yaptığını özellikle babalığının takdire şayan olduğunu düşünmekteyim (eski kelimeler ile dolu bir yazı olacak gibi)

Umarım herkes bir hobbit kadar cesarete, Tauriel kadar aşka, Legolas gibi fedakarlığa sahip olabilir.
Gerçi elf kralı da son konuşması ile benim gönlümü fethetmiş bulunuyor.

Galadriel ve Gandalf bence yüzüklerin efendisinden beri çift olsalar ancak bu kadar uyumlu olurlardı, orta dünyanın en çok uğraşan kahramanları bence,Saruman kendisini göstermiş sana hiç güvenmedim hissini iyi verdi başarılı oyuncu.

Bilbo bence en özgün karakterdi kendine has özelliklerini en başından beri hiç kaybetmedi, kendisi olmak adına aldığı riskler güzel yansıdı ekrana.
( Bu arada kitabını da bitirmiş biri olarak,kesinlikle salt film izlenmemeli haberiniz olsun)
Kitabın şiirsel atmosferini hiç bir şeye değişmem fakat filminde görselliği beni alıp götürmedi değil.

Smaug birden ölünce tüm karizması söndü gözümde.

Throin bence yaşadığı ikilemi,hırsını,vicdanını özellikle diğer cüce dostlarına davranışlarında çok iyi yansıttı diye düşünüyorum. Yoksa bu kadar kızmadık. Fili ve Kili kardeşlerin ölmesi beni gerçekten üzdü. Throin'nin cüce kuzende gayet kendine hastı adamım tavırları esprili olmuş.

Legolası ne kadar izlersem izleyeyim hiç sıkılmayacağım kanısına vardım. Haklı olduklarını düşünüyorum.Adam keyif veriyor izlerken.

Peter Jackson'nın  yüzüklerin efendisine gönderme yapması bence çok hoş olmuş Legolasın babasının gidip Arathro'nun oğlunu bulmasını söylemesi ''bir gün önemli biri olabilir'' cümleleri ,Gandalfın Bilboyu yüzük hakkında tekrardan uyarması, ve en son sahnede tekrardan Gandalfın Bilbo'nun kapısına gelmiş olması bence çok yerinde olmuş şahsen ben çok büyü keyif aldım.

Artık uzun süre GOTH ile idare ederim diyerek bu tarz filmlerin, kitapların ,dizilerin çekilerek fazla mahrum kalmamayı ümit ediyorum

İyi Seyirler

 

0 yorum:

Yorum Gönder