24 Şubat 2016 Çarşamba

OKUMA SORUNSALI



Ben okuyorum ya siz?

Bu aralar gerçekten çok kafam takılıyor. Okumak yani nasıl oluyor da ben sizin okuduğunuz gibi okuyamıyorum?
Ya Türkiye'de gerçekten kitap okuyanların sayısı oldukça fazla ya da istatistikler bizi kandırıyor ? hani yoksa hangi bütçeyi ayırıp kitabı okuyoruz ve özümsüyoruz?
çok mu hızlı okuyoruz?
anlama kabiliyetimiz çok mu fazla?
hani okullarda kafamıza vururlardı nerede o çocuklar?
hepimizin ordinaryüs olması imkansız ki okuduklarımın yetmediğini  deli gibi gözlemleyebiliyorum başkası konuşurken başka konulardan bahsederken. o zaman diyorum daha çok zamanım var ama aslında o kadar zamanım yok ki!
imlayı bile halledememiş çocuklarız biz ( çok sevemedim o da ayrı bir konu)
bunu bir eleştiri olarak söylemeyi büyük keyifle yapacağım sanırım ''küçük prens '' hepimiz biliriz bu şahane kitabı ben okuduğumda küçüktüm oldukça ve o kitabım hala durur ve sanırım o zamanlar popüler değildi? değerini biliyor muydunuz? şimdi bir sürü yan ürünü ile birlikte tam bir fenomen oldu ( birileri mi istedi yoksa siz mi ) bunda bile bizi bilinçli olarak yönlendirmiş oluyorlarsa bence durum çok vahim.
okuma özgürlüğüne inanırım evet ben genelde özgürlüğe inanırım ama güdülmüş tutumlara karşı alerjim var işte.
okuyun ama gerçekten okuyun bu uyanışımı çok sevdiğim birisi sağlamıştı bana okuma açlığını, araştırma şevkini dinlerken işte demiştim ben bunu kaçırıyorum eksik olan bu.
okumak bizi özgürleştirecek bakın gerçekten bunu yapacak
zincirlerin bu zamana kadar işe yardığını görmedim ama en saçma zincirlerin beynimizin içinde olduğunu da biliyorum o yüzden başlamamız gereken tek yer kendimize ait olan sonrası sanırım  kendiliğinden gelecektir.
iyi okumalar


 

0 yorum:

Yorum Gönder